Συνολικές προβολές σελίδας

Σελίδες

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2009

Η ιστορία και εξέλιξη των γουρουνιών

Ποιά είναι αυτά τα οχήματα,τα τόσο περίεργα,με τις απεριόριστες δυνατότητες τους πρόσβασης αλλά και χρησημότητά τους,σε όλα τα εδάφη,με τις τόσες παραλλαγές τους,που έχουν κερδίσει πολύ κόσμο,προσφέροντας τόσα παιχνίδια και κάνοντας τούς αναβάτες τους ,υπερήφανους ;;;;;;;;;;Γιατί άλλα τα λένε A.t.v. άλλα Quad,άλλα U.t.v και....και....;;;;;;;;
Γιατί τα ονομάζουν γουρούνια;;;;;Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.........

1960............Α.Τ.C ("All-Terrain Cycles"),ή O.H.V.(Off Highway Vehicles),ή Ο.R.V.(Off road Vehicles)....ήταν οι πρώτες ονομασίες ενός τρίκυκλου,εξωπραγματικού οχήματος(για την εποχή εκείνη) που εμφανίστηκε πού αλλού;....στην Ιαπωνία......γέννημα μιάς ανάγκης των ανθρώπων της υπαίθρου,να μπορούν να έχουν πρόσβαση στούς ορυζώνες τους,μέσα από στενά ,δύσβατα και λασπώδη εδάφη,όπου ένα άλλο συμβατό ή γεωργικό όχημα δεν θα μπορούσε....ιδίως στις εποχές που λιώναν τα χιόνια και οι δρόμοι ήταν μη προσπελάσιμοι.......Έτσι λοιπόν γεννήθηκε το πρώτο τρίκυκλο=Γουρούνα=πρόγονος όλων των μεταγενέτερων μοντέλων....O πρώτος της ιδέας αυτής:Honda:Osamu Takeuchi

1970.....Tα πρώτα εμπορικά Α.T.C.s ,έκαναν την εμφάνισή τους στην Αμερική ,στίς αρχές αυτής τής δεκαετίας....(εκείνη την εποχή έπρεπε να τονωθεί η αγορά των μοτοσυκλετών)και η Hοnda μπήκε στο παιχνίδι (ήδη γνωστή με άλλες μοτοσυκλέτες),με τα τρίκυκλα...γιά χρήση αναψυχής...Τα πράγματα όμως άλλαξαν βλέποντας οι Αμερικανοί πολίτες ότι αυτά τα οχήματα είναι η χρυσή λύση για αγροτικούς και όχι μόνο κλάδους...όπως :η κτηνοτροφία-οπωρώνες-γεωργία-ορυχεία-δασοκομία-κυνήγι-ψάρεμα-ορυζώνες-σώματα ασφαλείας-κτήματα και πάσης φύσεως εκτάσεις που πρέπει να καλυφθούν γρήγορα , εύκολα,ανεξάρτητα με την δυσκολία του δρόμου(λάσπες-κλίση-στενότητα) και πάνω από όλα ...οικονομικότερα........Honda US 90 ή A.T.C. 90,(με 7hp kαι κόστος :US$595). Ο Taceusi μετά από πολλές δοκιμές,σε χιόνι,λάσπη,έρημος,πετρώδη εδάφη.....με δοκιμές σε 3-4-5-6 τροχούς/όχημα ,κατέληξε στα τρίτροχα με ελαστικά σαν μπαλόνια(με λινά για προστασία στην διάτρηση) με λιγοστή πίεση 3-5 p.s.i......για να λειτουργούν σαν αναπόσπαστο κομμάτι της ανάρτησης και να έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το έδαφος , δίνοντας μεγαλύτερες δυνατότητες ομοιόμορφης κατανομής τού βάρους τους,σε απαιτητικά εδάφη όπου σε συνδοιασμό με την ροπή του κινητήρα τους και το μικρό τους βάρος να αντεπεξέρχονται παντός εδάφους και καιρού (σε χιόνι-λάσπη-βράχια-βάλτους και στενά περάσματα -μονοπάτια).......!!!!!!!!!!!

1980....και μετέπειτα....
Αρχίζουν και κάνουν την εμφάνισή τους τα Α.T.V.(ALL - TERRAIN VEHICLE)τα τετράκυκλα(4χ4).Η αγορά άνοιξε απότομα....με την εμφάνιση του μοντέλου της Hοnda: TRX 200 οι πωλήσεις είναι μεγάλες....τα ατυχήματα πολλά σε τρίκυκλα κυρίως...
Η Επιτροπή Ασφάλειας Καταναλωτικών Προιόντων(C.P.S.C.) αναγκάζει την Honda σαν (πρώτη εταιρεία στις πωλήσεις)να βάλει εγχειρίδια και προειδοποιητικές ετικέτες πάνω στα οχήματα καθώς και δωρεάν εκπαίδευση.....Το 1988 σταματάει η παραγωγή των τρίκυκλων...

Tα A.T.V.s, θεωρήθηκαν πιο ασφαλή και πιο χρηστικά με τις μεγάλες σχάρες εμπρός-πίσω για αγροτικές κυρίωσ χρήσεις.
Αρχίζει ένας ανεπανάληπτος ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων εταιρειών(Yamaha-Polaris,Can-am/Bombardier,Suzuki,Kawasaki) που σαν απότέλεσμα είχε και έχει μέχρι τις ημέρες μας ,να υπάρχει μια τεράστια γκάμα οχημάτων ,για όλες τις χρήσεις και τα οικονομικά πακέτα....που τελικά ο κάθε υποψήφιος αγοραστής να μην ξέρει τί να διαλέξει-αγοράσει, αφού οι τιμές ξεκινούν από λίγες έως και αρκετές χιλιάδες ευρώ....

A.T.V's=All-Terrain Vehicles(Οχήματα Παντώς Εδάφους)

Θα μιλήσουμε για όλα τα κυβικά και όλες τις μάρκες(από 50-1000κ.εκ.-επώνυμα και αντιγραφές(Κινέζικα-Κορεάτικα).Είναι όχηματα μικρά για να χωράνε παντού,μεγάλα και ψηλά δίπλα σε ένα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο.Εντυπωσιακά με την μοναδική τους εμφάνιση-θόρυβο του μονοκύλινδρου(Yamaha-Suzuki) -δικύλινδρου(Polariς-Bobardier/Can-am-Kawasaki) kινητήρα τους....αυτόματα(C.V.T.-Συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης)..Γιά γκαζιέρα έχουν μιά σκανδάλη....Eλάχιστη πίεση στα ελαστικά τους(ο κατασκευαστής του κάθε οχήματος με τις αντίστοιχες ταμπέλες του πάνω στο όχημα σε παραμπεμπει ,από 3-4,5 psi....ανάλογα τα βάρη πού έχεις εμπρός πίσω στίς σχάρες )Έχουν αργά(Low)-Hight-όπισθεν(Reverse)-4χ4-Μπλοκάρισμα εμπρός διαφορικού (αυτόματα-χειροκίνητα)..-αναξάρτητη ανάρτηση εμπρός πίσω..Έχουν εργάτες-ποδιές προστατευτικές από κατω και στα ψαλίδια-βγάζουν πινακίδες(έχουν και φλάς)-μπαγκαζιέρες εμπρός - πίσω στις φαρδιές σχάρες τους-έχουν εγκεφάλους αυτοδιάγνωσης (Yamaha Grizzly 700 )-ηλεκτρικό τιμόνι που συνεργάεται με τον αντίστοιχο εγκέφαλο - όχι υδραυλικό(E.P.S.-Electric-Power-Steering) και ερπύστριες.....και...και....Είναι ένα Jeep (ας μου επιτραπεί αυτή η έκφραση,γιατί JEEP είναι μάρκα ενός συγκεκριμένου με μεγάλη ιστορία μοντέλου-και όχι ένα οποιοδήποτε τετρακίνητο αυτοκίνητο)σε μικρότερη κλίμακα που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα ίσα-ίσα υπερτερεί στα δύσβατα και πολύ χάλια κομμάτια από άποψη εδάφους....με τιμόνι=''μηχανή''....Είναι μιά τέλεια αναλογία που σου δίνει αφενός την εμπειρία της τετρακίνησης και αφετέρου την ελευθερία πρόσβασης σε πολλά σημεία-κομμάτια που δεν βγαίνουν με ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο,λόγω της φύσης του εδάφους- βάρους οχήματος ή στενότητας(χώρου) του κομματιού-μονοπατιού που θέλεις να περάσεις....Και στο φινάλε παραμένουν ''μηχανές"=Ελευθερία....Μυρίζεις τον τόπο-δεν είσαι αποκομμένος μέσα στην "κάψουλα''μεταφοράς σου....είσαι ένα με την φύση......αντιλάμβάνεσαι την κάθε κίνηση του πουλιού που πετάγεται μπροστά σου,αντιλαμβάνεσαι την κάθε κίνηση-πάτημα του οχήματός σου,σε κάθε κομμάτι που βγάζεις και τέλος πάντων έχεις πιο ζωντανή όλη την δραστηριότητά σου όποια και εάν είναι αυτή......μέσα πάντα στην φύση.....Ξεκινάς με ένα μικρό και τελικά δεν σου φτάνει θέλεις μεγαλύτερο,πιό παιχνιδιάρικο και πιό μεγάλων δυνατοτήτων A.t.v. ,για να κάνεις όλο και περισσότερα ¨γούστα"....Γιατί μην ξεχνάμε την έμφυτη παρόρμηση που έχουμε σαν άνθρωποι,να φτάσουμε πιό ψηλά και πιό μακρυά σε οποιαδήποτε γωνιά της φύσης που μας συγκινεί και μας κάνει να δεθούμε ακόμη πιο πολύ με την μοναδικότητα της τόσο σε σχήματα και μορφές όσο και σε χρώματα που μας χαρίζει η κάθε εποχή.......Ένας φτασμένος ''γουρουνάς'' πρέπει να τα έχει όλα.....Αυτά λοιπόν είναι τα A.T.V.s

Quads-Racing μοντέλα

Εδώ παίζει ρόλο η ταχύτητα,η επίδοση....είναι ελαφριά,μικρών διαστάσεων τροχοί,kέντρο βάρους χαμηλό..κατά κανόνα δεν έχουν τετρακίνηση...άκαμπτο άξονα πίσω...μεταφορά κίνησης με καδένα...έχουν συμπλέκτη και ποδομοχλό..και έχουν πολύ γκάζι.....είναι τα σπόρ μοντέλα που η κάθε μεγάλη εταιρεία έχει το δικό της "μωρο"να επιδείξει.....έχει και μοντέλα που έχουν και 4χ4 και αργά και...και.....π.χ Can-Am RENEGADE 800X........

U.T.V (Utility)








Αυτά είναι πολύ μεγαλύτερα με τιμόνι δύο καθίσματα ή τέσσερα...και πιό κοντά στην φιλοσοφία του τετρακίνητου αυτοκινήτου....αλλά έχουν την δική τους χάρη και παραλλαγές.....
Νομίζατε ότι τελειώσαμε;;;;;;;Όχι ακόμη...έχουμε και τα αμφίβια..............με 6χ6 ,8χ8 και...και...πέρνουν και ερπύστριες......όπως επίσης μπορούν να τοποθετηθούν σκληρές ή μαλακές οροφές.....η κίνηση μέσα στο νερό επιτυγχάνεται με την κίνηση των ελαστικών ή με επιπρόσθετη εξόλέμβιο.......για μεγαλύτερη ταχύτητα.............













.......Υπάρχει ακόμη μία πιό ξεχωριστή κατηγορία που δεν πρέπει να την αφήσουμε από έξω....είναι τα Quad-ski....ταχύτερα και καταληλότερα γαι εξορμήσεις-εξερευνήσεις λιμνών-ποταμών και θαλάσσιων περιοχών.....είναι μια φανταστικής δυνατότητας επιλογή αφού σου δίνει τη γρήγορη και άμεση πρόσβαση σε σημεία που δεν μπορείς διαφορετικά να προσεγγίσεις....η εναλλαγή μετάδοσης κίνησης από τούς τροχούς στην τουρμπίνα ,γίνεται κατευθείαν με το πάτημα ενός κουμπιού....εκεί πού έχεις μια γουρούνα ...έχεις ένα Jet-ski..βέβαια δεν έχεις μια κανονική γουρούνα για trial,να πάς στα βράχια με την καρίνα από κάτω.....εντάξει βόλτα θα κάνεις σε χωματόδρομους απλούς....αλλά όταν είσαι σε μιά λίμνη θα ήθελες να μπείς μέσα και να κάνεις τον γύρω από μέσα και όχι από έξω...ή να μπουκάρεις μέσα στο ποτάμι και να το εξερευνήσεις από μια ξεχωριστή και αμεσότερη οπτική γωνία....

Δεν υπάρχουν σχόλια: